CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 19, 2009

ciNtA


apa itu cinta?
aku tak faham
boleh kau terangkan?
ya,, aku dengar

oh! itukah cinta?
bagai warna lukisan kanak2?
ah! indahnya
boleh aku dapatkan cinta?

ya?
kenapa?
oh! begitukah?
cinta datang tanpa undangan?
hadirnya tiba2 dan kita bisa merasa?
ah,, cinta
aku menanti hadirmu
kerna aku kepingin merasa nikmatmu
andai dapat kuseru waktu
pasti cinta sudah bersamaku

tapi,,
layakkah aku di sisi cinta?
pasti cinta malu bersamaku
aku tidak tahu apa2 tentang cinta
aku tidak tahu berdiskusi cinta
aku buta cinta
dan aku...
aku...
aku tak secantik cinta
tentu saja cinta itu bukan untukku

apa?
benarkah?
cinta tak kenal sesiapa?
dan cinta untuk semua?
ah! takjubnya aku
kau hebat cinta
makin tak sabar aku menantimu

aku mahu kau ajarkan aku lagi
teori2 berselirat di kepalamu
seperti waktu belum ada cinta
aku mahu kau dengarkan aku
bisik merdu lagu cinta
seperti waktu belum ada cinta
aku nak kau ingatkan lagi
tentang falsafah itu semua
aku juga mahu kau kongsi apa yang kau tahu
seperti waktu belum ada cinta

kerna aku seorang bodoh
ada mata tapi plastik
aku tidak mahu lain
aku hanya mahu kau,, cinta
hanya kau

aku tidak mahu berkongsi
puisi cinta di kantungmu milik aku semua
ya,, memang aku tamak
aku mahu semua
aku manusia yang hanya punya satu
satu nafas
dan satu hati
untuk kau cinta
hanya satu
untuk kau selamanya

190109


^LiLohOnEy^




No comments: